H τέχνη της ακρόασης | Open Art III | Ιόνιο Πανεπιστήμιο |Επιμέλια Γιώργης Σακελλαρίου

Η δράση “Η Τέχνη της Ακρόασης” περιλαμβάνει ηχητικά έργα που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Artist Lab 2022 του OPEN ART, ένα πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης του Ιονίου Πανεπιστημίου. Την επιμέλεια των έργων είχε ο Γιώργης Σακελλαρίου, συνθέτης πειραματικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής, επίσημος προσκεκλημένος του OPEN ART στα πλαίσια του Artist Lab 2022. Το πρόγραμμα Artist Lab 2022 έγινε σε συνεργασία με το Athens Digital Arts Festival. https://openart.avarts.ionio.gr/

Μέλαν Ἰστίον
Το Μέλαν Ἰστίον είναι μια σύνθεση βασισμένη σε περιβαντολογικές ηχογραφήσεις, που ηχογραφήθηκαν στην ευρύτερη περιοχή του Σουνίου. Πραγματεύεται τη σχέση της αρχαιοελληνικής μυθολογίας με τη μουσική. Αντλεί την έμπνευσή του από τον μύθο του Αιγέα, του θρυλικού βασιλιά της Αθήνας που αυτοκτόνησε πέφτοντας από τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, πιστεύοντας ότι ο γιός του, Θησέας, πέθανε. Το πρώτο μέρος του έργου πραγματεύεται τη σχέση πατέρα-γιού, τις δυσκολίες που προέκυψαν από την πρώτη συνάντησή τους και τα στάδια της μεταξύ τους σχέσης μέχρι την αποδοχή και την αμοιβαία αγάπη. Το δεύτερο μέρος πραγματεύεται την αγωνία του Αιγέα μέχρι να γυρίσει ο Θησέας από την Κρήτη, όπου είχε πάει να σκοτώσει τον Μινώταυρο. Την αγωνία του πατέρα αν ο γιός του θα γυρίσει ζωντανός. Ο Θησέας σάλπαρε με μαύρα πανιά και ο Αιγέας του είχε πει αν γυρίσει ζωντανός να τα αλλάξει σε λευκά. Ο Θησέας όμως το ξέχασε, με αποτέλεσμα ο πατέρας του να δει τα μαύρα πανιά και από την θλίψη του να αυτοκτονήσει. Το τρίτο μέρος του έργου αποτελείται από ανεπεξέργαστες ηχογραφήσεις κάτω από τον Ναό του Ποσειδώνα, στα κύματα που έπεσε και πέθανε ο Αιγέας, δίνοντας το όνομά του στο Αιγαίο Πέλαγος.

Άγγελος Καρελιάς
Ο Άγγελος Καρελιάς γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι φοιτητής του τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ καθώς και του Εθνικού Ωδείου Αθηνών. Το καλλιτεχνικό του ενδιαφέρον εστιάζει στις αλγοριθμικές και ηλεκτροακουστικές συνθέσεις καθώς και στον συγκερασμό ακουστικών οργάνων με ηλεκτρονικούς ήχους. Έχει επιλέξει την κατεύθυνση τεχνολογίας ήχου στο τμήμα Μουσικών Σπουδών και φέτος μελετάει για την διπλωματική το ερευνητικό πεδίο για τους χειρονομιακούς ελεγκτές. Παράλληλα τελειώνει τις σπουδές του στην κλασσική κιθάρα ενώ είναι κάτοχος του πτυχίου Αρμονίας. Υπήρξε μέλος του ηλεκτρονικού συνόλου Leme του Πανεπιστημίου κατά την περίοδο 2018-2019 με το οποίο συμμετείχε στον Μουσικό Ιούνιο και στο Φεστιβαλ Κοινωνώ.

Αμοργός σε μετάβαση
To έργο θέτει το ζήτημα της ακουστικής μεταβολής του ηχοτοπίου ενός τόπου σε μετάβαση από μία πολιτισμική εποχή σε μία άλλη – μία μετάβαση που αντικατοπτρίζεται στο συχνοτικό περιεχόμενο. Στο έργο τίθεται σε αντιπαραβολή ο «ηχητικός νατουραλισμός» – ο a priori διαχωρισμός μεταξύ «ήχου» και «θορύβου» – με μία πιο ευρεία πρόσληψη του θορύβου στο πλαίσιο μίας ποιητικής οντολογίας. Ως τόπος όπου πραγματοποιήθηκαν οι ηχογραφήσεις επιλέχτηκε η Αμοργός, ως τόπος που διατηρεί στον 21ο αιώνα χαρακτηριστικά προ-βιομηχανικής κοινωνίας. Η σχετικώς απότομη ανοικοδόμηση και ανάπτυξη υποδομών του νησιού αποτυπώνεται στο έργο αυτό, μπλεγμένη με τους «φυσικούς» ήχους του νησιού. Το έργο θέτει σε διάλογο τον ήχο της προ-βιομηχανικής εποχής με τον ήχο της βιομηχανικής εποχής και ψηφιακής εποχής, στοιχεία που είναι υπαρκτά και έντονα στους, λίγους, αντίστοιχους τόπους που δεν έχουν υποστεί τέτοιου είδους μετάβαση, συνθέτοντας με τον τρόπο αυτό μία ποιητική «συμφωνία» των εποχών της ανθρωπότητας.

Κωστής Γαρδίκης
Ο Κωστής Γαρδίκης γεννήθηκε και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει σπουδάσει κλασσική κιθάρα, αρμονία, σύνθεση και φωνητική. Έχει πτυχίο φαρμακευτικής, μεταπτυχιακό και διδακτορικό στη νανοτεχνολογία από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Φαρμακευτικής και εργάζεται παράλληλα ως μουσικός και ως ερευνητής στον τομέα της καινοτομίας των φυσικών προϊόντων. Με το προσωνύμιο “Dance with Invisible Partners” δισκογραφί και κάνει σχεδιασμό ήχου και παραγωγή για θέατρο, κινηματογράφο και visual poetry ενώ πραγματοποιεί ζωντανές εμφανίσεις σκοτεινής ηλεκτρονικής ποπ είτε solo είτε ως κουαρτέτο. Έργα του έχουν παρουσιαστεί ζωντανά σε Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία, Ελβετία, Μάλτα, Λίβανο, Σερβία και Ιαπωνία. Είναι επίσης ιδρυτικό μέλος, συνθέτης, sound designer και παραγωγός της πειραματικής κολεκτίβας «λοκατόλα», με την οποία κυκλοφόρησε το 2020 το δίσκο «μονοτονία ρῷθ» από την εταιρία “A Man out of a Man” και το δίσκο “Nέκυια» από την “Same Difference Music το 2022.

ΝερόΣταγόνα
Το νερό ως το ελάχιστο στοιχείο που διατηρεί την καθημερινή και αδιάκοπη επαφή μας με το φυσικό. Επαφή αναγκαία για την επιβίωση. Αναγκαία και συνυφασμένη με το νερό είναι και η ροή του. Πόσιμο νερό, νερό διαυγές και καθαρό είναι το νερό που ρέει. Το νερό στη μορφή του πάγου είναι το νερό που οι συνθήκες της θερμοκρασίας ανάγκασαν να χάσει τη ροή του και αναμένει τη μεταμόρφωση για να συνεχίσει το δρόμο του. Η σταγόνα είναι το νερό που συγκρατείται, περιορίζεται και έχει χάσει την ορμή του. Το νερό σε κατάσταση αναμονής, εγκλωβισμένο μέσα στα τεχνητά μέσα μεταφοράς του, τους σωλήνες. Μέσα από τους ενωμένους και δικτυωμένους σωλήνες μεταφέρεται και ρέει σε ελεγχόμενη κατάσταση ροής. Μερικές φορές όμως διαφεύγει και δημιουργεί με την επαναληπτική του πτώση ήχο. Το ηχητικό έργο ΝερόΣταγόνα αποτελείται από ηχογράφηση νερού σε εσωτερικό σπιτιού και εξωτερικό φυσικό χώρο, στο βουνό του Χορτιάτη το καταχείμωνο. Σε κατάσταση πάγου και ροής. Το νερό στην καθημερινή αναγκαία χρήση του. Το νερό στη φυσική του μεταμόρφωση. Ο ήχος της σταγόνας ακούγεται σε ολόκληρη τη διάρκεια χωρίς όμως να διατηρεί συγκεκριμένο ρυθμό. Ο ρυθμός της σταγόνας δεν ταυτίζεται με το χρόνο αλλά γίνεται προσπάθεια να αποδοθεί ως ροή ακαθόριστη.

Κατερίνα Καραβασιλείου
Μεγάλωσε στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας. Αποφοίτησε από το εργαστήριο της γλυπτικής στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. στη Θεσσαλονίκη. Πριν είχε ολοκληρώσει την ειδικότητα εικονογράφος – σκιτσογράφος στο Πολιτιστικό ΔΙΕΚ Θεσσαλονίκης και παρακολούθησε μαθήματα οπτικοακουστικών μέσων στο εργαστήρι “Ίρις”. Έχει πειραματιστεί με το σχέδιο, τον πηλό κεραμικής, με κατασκευές και υλικά στο χώρο καθώς και με το εικαστικό βίντεο. Έλαβε μέρος σε ομαδικές εκθέσεις και φεστιβάλ. Έχει εργαστεί μεταξύ άλλων και ως δασκάλα εικαστικών για παιδιά και ενήλικες. Ζει στη Θεσσαλονίκη.

Βήματα – The Iron Project
Βήματα αργά ή γρήγορα. Στο χώμα, στις λάσπες ή στο χιόνι. Βήματα θαρραλέα… προς το άγνωστο. Δεν είμαστε μόνοι μας. Μας συντροφεύουν οι ήχοι. Ήχοι του Σύμπαντος και των πλανητών. Ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος και μαθηματικός Πυθαγόρας έκανε λόγο για την αρμονία των σφαιρών. Οι πλανήτες περιστρεφόμενοι παράγουν μουσικούς ήχους τους οποίους, εξαιτίας των συχνοτήτων τους, δεν τους αντιλαμβανόμαστε. Ήχοι αιχμηροί, που εμείς προκαλούμε από την εκμετάλλευση των πόρων της γης αλλά… και του διαστήματος. Ένα από αυτά, ο σίδηρος,** είναι το έκτο αφθονότερο στοιχείο στο σύμπαν, που διαμορφώνεται μετά από μια σειρά αλυσσιδωτών αντιδράσεων στα υπερκαινοφανή αστέρια. Κατά την έκρηξή τους το περιεχόμενο τους διαχέεται και φτάνει στη γη με τους μετεωρίτες. Oι μετεωρίτες σιδήρου είναι ο σημαντικότερος τρόπος σχηματισμού και αίτιο ύπαρξης μεταλλικού σιδήρου στην επιφάνεια της γης. Παράλληλα, ο σίδηρος είναι ένα στοιχείο το οποίο είναι απαραίτητο για όλους τους οργανισμούς αφού συμμετέχει σε βασικές βιολογικές λειτουργίες, όπως η φωτοσύνθεση και η αναπνοή. Ο άνθρωπος – ξενιστής* – αν και ανήκει στη φύση, επωφελείται από αυτήν χωρίς καμία ανταπόδοση. Απολαμβάνει και ταυτόχρονα ζημιώνεται από τα ίδια του τα επιτεύγματα. Η ευκαιρία για την κάθαρση – λύτρωση όμως, είναι μπροστά του. Η απόφαση δική του… θα ξαναβαπτιστεί; Αυτή τη φορά με καινούργια ταυτότητα. Ως ένα είδος φιλικό… φωτεινό.

Ρενέ Νικολάου
Η Ρενέ Νικολάου είναι συνθέτης – πιανίστα που ζει και εργάζεται την Ελλάδα. Έχει βραβευτεί από την Εθνική Ακαδημία Μουσικής της Πολιτείας του Κολοράντο των ΗΠΑ με τον τίτλο «Φιναλίστ του Διεθνούς Μουσικού Βραβείου Αριστείας στη Σύνθεση» τα έτη 2010 και 2011. Στο συνθετικό της έργο συγκαταλέγονται έργα για πιάνο και άλλα σόλο όργανα, χορωδιακή μουσική, συμφωνική μουσική, κουαρτέτα εγχόρδων, έργα ορχήστρας δωματίου. Έχει γράψει, επίσης, τη μουσική για τις ταινίες “The Next Day” και “The Face Of The Ash”. Στη δισκογραφία της περιλαμβάνονται τα cd – βιβλίο με τίτλο «Synaesthesia» περιέχει μια συλλογή με έργα για σόλο πιάνο και ντουέτα για πιάνο και τσέλο από την «Cambia Publishing». Επίσης, με τη Phasma Music Foundation συμμετέχει στο CD Gimel (2018) με το έργο της ”Miriam” για άλτο φλάουτο, το 2020 με το “Lament for Theodore Antoniou” για σόλο φλάουτο και το 2022 με το «Κουαρτέτο Εγχόρδων αρ.1». Το Νοέμβριο του 2019 παρουσιάζει το έργο INTO THE DEEP για άλτο σαξόφωνο – βιολί και πιάνο που συνέθεσε κατά παραγγελία του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Από τις εκδόσεις Παπαγρηγορίου-Νάκας κυκλοφορεί το έργο «ΥΡΙΑ – Σουΐτα για δύο κιθάρες», που γράφτηκε για το φεστιβάλ της ALEA III του Πανεπιστημίου της Βοστώνης.

Ανοιχτά παράθυρα
Άνοιγμα πόρτας σε έναν ουτοπικό κόσμο. Παρέμβαση ανθρώπου με τεχνητά μέσα και με στοιχεία της φύσης. Ένα ανοιχτό παράθυρο με ήχους και εικόνες που προκαλεί το τυχαίο και το προγραμματισμένο. Το τυχαίο βάδισμα που σε οδηγεί πάντα στον σωστό τόπο. Για να διαπιστώσεις και μόνος σου ότι δεν υπάρχει λάθος. Υπάρχει μόνο η στιγμή που θα μεταφράσεις τον ήχο της θάλασσας σε μία λέξη η μία εικόνα που αγάπησες και δεν άγγιξες. Και ήρθε η στιγμή να ακούσεις τον ήχο του μοτέρ που προσπαθεί να ανοίξει ένα νέο παράθυρο. Στα έγκατα της γης. Να επαναφέρει την τάξη και το οξυγόνο που μας χάρισε ο Θεός. Τα δύο παράθυρα συνομιλούν. Δηλώνουν δύο καταστάσεις που νομίζουν ότι θα νικήσουν τον εγκλεισμό. Η μία με βία και με τεχνητά μέσα , η άλλη αβίαστα και καθαρά. Ίδιες αξίες διαφορετικές συνθήκες. Κλείσιμο πόρτας. Επιστροφή στον πραγματικό κόσμο. Περπάτημα….

Νεκτάριος Παχιαδάκης
Ο Νεκτάριος Παχιαδάκης είναι από το Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι ανήσυχος και αντισυμβατικός, ιδιότητες που συναντάμε στην τέχνη του, και δεν περιορίζεται μόνο στη ζωγραφική. Είναι επίσης μουσικός και ποιητής έχοντας κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής δύο δισκογραφικές δουλειές και μια ποιητική συλλογή. Ωστόσο η ζωγραφική είναι το πεδίο που τον βοηθά περισσότερο να εκφραστεί. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος από το 2010 έχοντας συμμετάσχει σε διάφορες εκθέσεις με πολύ καλές κριτικές. Αυτή τη στιγμή παρακολουθεί Εικαστικά και Εφαρμοσμένες Τέχνες στην Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Στους πίνακές του υπάρχει μια συνεχής αναζήτηση για την παιδική απλότητα στην θέαση της μαζί με την ανάγκη ανάδυσης του υποσυνείδητου είτε εαυτού είτε συλλογικού. Μερικές φορές φαίνεται να πολεμά τον ορθολογισμό και την πραγματικότητα αναζητώντας την αλήθεια κάτω από την επιφάνεια. Δυνατές πινελιές, έντονες μπογιές, ζωηρά χρώματα χαρακτηρίζουν την πλειοψηφία των έργων του κάνοντας την ταυτότητα του δημιουργού εύκολα αναγνωρίσιμη.

Contacto
Το ηχοτοπίο ”Contacto” επιδιώκει την αναπαράσταση μιας καλοκαιρινής νύχτας στη φύση. Βαθύτερο στόχος είναι η επίτευξη της αρμονίας, ώστε ο άνθρωπος να επαναπροσδιορίσει μέσω γνώριμων, συχνά αρχετυπικών ήχων, τη σύνδεση του με το περιβάλλον, αλλά και με τον ίδιο τον εαυτό του. Άλλοτε επεξεργασμένοι και άλλοτε ανεπεξέργαστοι ήχοι γρύλλων, νυκτοπουλιών, ζώων που κινούνται στο χώρο, καρποί που πέφτουν κατα καιρούς στο έδαφος, σε συνδιασμό με τον μελωδικό ηχο μεταλλικών πλακών αλουμινίου, συνθέτουν το κολλάζ του συγκεκριμένου ηχοτοπίου, προσδοκώντας να ανοίξει μέσω του ήχου μια δίαυλο, ώστε ο ακροατής να συνδεθεί βιωματικά μέσω ήχων μνήμης με τη φύση και τον εαυτό του.

Νίκος Κολιούσης
Ο Νίκος Κολιούσης εργάζεται πάνω στον ήχο από το 2002. Γεννημένος στην Ελλάδα, σπούδασε μουσική τεχνολογία και ηχοληψία στην Αθήνα. Έχει συμμετάσχει σε διάφορα μουσικά πρότζεκτ ως σχεδιαστής ήχου, μηχανικός ηχογράφησης και μίξης στην Ελλάδα, την Ολλανδία και τη Χιλή. Παράγει μουσική και κάνει ηχητικό σχεδιασμό για θεατρικά έργα, εγκαταστάσεις, βίντεο, δημιουργικά βιωματικά εργαστήρια καθώς επίσης κατασκευάζει χειροποίητα μουσικά όργανα. Αυτήν την περίοδο ζει και εργάζεται στην Ελλάδα.

Γενική Απεργία
Τετάρτη 6 Απριλίου 2022, κέντρο Αθήνας. Άνθρωποι στους δρόμους για την συμμετοχή στην πορεία της Πανελλαδικής Απεργίας. Μέσα από ένα τετρακάναλο καταγραφικό ήχου, οι φωνές που αντηχούν στους γύρω δρόμους συγκεντρώνονται, ενώνονται και εναντιώνονται μεταξύ τους και με τους ήχους τους περιβάλλοντος. Συνθήματα και μικρές στιγμές των διαδηλωτών καθώς οι ακροατές περιπλανιούνται ανάμεσα τους.

 

Ελένη Καβούκη
Η Ελένη Καβούκη έχει σαν βάση της αυτή την περίοδο την Αθήνα και ασχολείται με την εξερεύνηση και την καταγραφή των αστικών αφηγήσεων. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Κινηματογράφου Α.Π.Θ. και έχει εργαστεί κυρίως με τον ήχο σε παραγωγές για τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, το θέατρο και εγκαταστάσεις.

Ονειροτόπιο
Τα όνειρα αντιπροσωπεύουν ασυνείδητες επιθυμίες. Κατά τη διάρκεια των ονείρων ερμηνεύονται σήματα του εγκεφάλου και του σώματος. Εμπεδώνονται και επεξεργάζονται πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αντανακλάται η ασυνείδητη λειτουργία με ψυχαναλυτικό τρόπο. Τα όνειρα είναι μια κατάσταση συνείδησης μέσα στην ανυπαρξία του ύπνου που συμβαίνει ακαριαία. Εικόνες και ήχοι που βρίσκονται αποτυπωμένοι στο υποσυνείδητο, επανέρχονται στη μνήμη μας μέσο του ονείρου. Ένα ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο. Από την αδράνεια του σώματος στη δράση του νου. Ενέργεια του παρόντος – επεξεργασία του παρελθόντος – προετοιμασία του μέλλοντος. Οι ηχογραφήσεις έλαβαν χώρα σε υπόγειο βιομηχανικού κτιρίου στην Βαλαωρίτου, Θεσσαλονίκη, Ιανουάριος 2022.

Γιώργος Καραμανλής
Ο Γιώργος Καραμανλής γνωστός και ως empty είναι ένας νέος Sound Artist. Γεννήθηκε το 1998 και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Ασχολείται με την μουσική από παιδική ηλικία. Σπούδασε Μουσική Τεχνολογία και Παραγωγή και τα τελευταία πέντε χρόνια εξερευνά πολλαπλές πτυχές του ήχου ως Sound Designer, Συνθέτης, Field Recorder και Sound Engineer. Συνδυάζει και μπλέκει τις γνώσεις του πάνω στην κλασσική μουσική με αυτές της ηλεκτρονικής ενώ δουλεύει πάνω στον ηχητικό σχεδιασμό για την κινούμενη εικόνα, συνθέτει μουσική και πειραματίζεται με τις οπτικοακουστικές performance. Τον τελευταίο χρόνο δουλεύει πάνω στα ηλεκτρο-ακουστικά ηχοτοπία και τις οπτικο-ακουστικές εγκαταστάσεις. Τον ήχο του χαρακτηρίζουν οι drone ήχοι, οι περίπλοκες ατμόσφαιρες, τα field recordings, τα αστικά και τα φυσικά ηχοτοπία.

Μεταβάσεις
Το έργο αυτό εξερευνά τους ηχητικούς χώρους που διασχίζουν τα νερά ενός ποταμού καθώς ρέουν προς τις εκβολές του. Εχουν χρησιμοποιηθεί ηχογραφήσεις από σημεία πλησίον ενός ποταμού σαν μεταβάσεις αλλά και ηχογραφήσεις από ένα σταθερό σημείο που έγιναν με υδρόφωνο.

Aλέξανδρος Χατζητιμοθέου
Ο Αλέξανδρος Χατζητιμοθέου είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Μουσικών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου όπου σπουδάζει σύνθεση ενόργανης και φωνητικής μουσικής. Έργα του έχουν παρουσιαστεί στο Δή.πε.θε. Κέρκυρας, στην Ιονιο Ακαδημία και στο μουσείο Ασιατικής τέχνης της Κέρκυρας. Τον Ιούνιο του 2022 θα παρουσιαστεί στο ετήσιο φεστιβάλ «Soundpedro» στο Angels Gate Cultural Center του Los Angeles το έργο του «Riverphonics». Η δουλειά του είναι επηρεασμένη από το βιβλίο του Maurice Merleau Ponty «Φαινομενολογία της αντίληψης».

Τα Ξεχασμένα Θύματα της Τέχνης
Το έργο πραγματεύεται την χρήση ζώων εκτροφής στην τέχνη. Τα ζώα εκτροφής χρησιμοποιούνται στην τέχνη με τρόπο καταπιεστικό και γίνονται αντικείμενα εκμετάλλευσης από τους ανθρώπους με τελικό αποτέλεσμα την δολοφονία τους. Αυτό συμβαίνει είτε επειδή είναι επιθυμητή η καταγραφή της στο πλαίσιο του ίδιου του έργου, είτε επειδή μετά την καλλιτεχνική εκμετάλλευση θα καταλήξουν στην μοίρα που τους έχει προκαθορίσει η κοινωνία. Πρόκειται για τον θάνατο με σκοπό την ικανοποίηση της αισθητηριακής απόλαυσης του ανθρώπου, δηλαδή της γεύσης. Αυτή η διεστραμμένη παράδοση της τέχνης αναιρείται στο συγκεκριμένο ηχητικό έργο, καθώς πρόκειται για το ηχοτοπίο της Βρούβας, ενός καταφυγίου διασωθέντων μη ανθρώπινων ζώων. Εμπεριέχει τις φωνές και τους ήχους ζώων εκτροφής που έχουν διασωθεί από την προαναφερθείσα τύχη και είναι πλέον ελεύθερα και ασφαλή εντός ενός προστατευμένου περιβάλλοντος. Παράλληλα συμβιώνουν με εκείνα τα είδη που η κοινωνία αποδέχεται ως πιο σημαντικά, σκύλους και γάτες, φανερώνοντας έτσι πως στο πλαίσιο του καταφυγίου κάθε άτομο αντιμετωπίζεται δίκαια και ηθικά χωρίς διακρίσεις από τον άνθρωπο.

Μιχάλης Κουνελάκης
Ο Μιχάλης Κουνελάκης είναι sound artist, experimental electronic musician και μηχανικός ήχου. Είναι απόφοιτος Μηχανικής Ήχου και Μουσικής Τεχνολογίας της SAE Athens (School of Audio Engineering). Παρακολούθησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικής Μουσικής, Φιλοσοφίας και Αισθητικής με τον Μ. Κουτσομιχάλη (και το πρώην διδακτικό προσωπικό του ΚΣΥΜΕ). Έχει συμμετάσχει στο Elementi 8: EKRAN – HEVRExINTERMEDIA (Κρακοβία, 2020) με την ηχητική εγκατάσταση “μV?•R?’’’μ«Z¶¶¶?U’μj?”©J?UT•*T©”H”¥U»AD¶i¶” και το οπτικοακουστικό του έργο «Cyber-Proxemics», σε συνεργασία με τη Λία Μώρη, συμμετείχε στο Tiny/Massive (Winter Lights Festival, 2019). Άλλες συμμετοχές του περιλαμβάνουν το Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Πρακτικής και Έρευνας ARTIST LAB 2022 (Open Art και Ιόνιο Πανεπιστήμιο), το DIY Instrument Making & Hacking (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 2019) και το Transmedia Labworks (Εθνική Λυρική Σκηνή, 2018) κατά το οποίο μαζί με την ομάδα του δημιούργησαν τη διαδραστική οπτικοακουστική εγκατάσταση «Liminal».

Tο τέρας
Ο περιεχομενικός συλλογισμός, στον οποίο βασίστηκε η διαμόρφωση του εν λόγω ηχητικού τοπίου, είναι η παραγωγική βία επί των καταγραφών. Το έργο αυτό επιθυμεί να διαμορφώσει ένα περιβάλλον αποσπασματικής πληροφόρησης για τα χαρακτηριστικά ενός αποσιωπημένου περιβάλλοντος: την Ζώνη Ενεργούς Πολεοδομίας Κισσός που βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και αποτελεί έναν μη τόπο, καθώς μία μακροχρόνια διαδικασία αλλεπάλληλων διαφωνιών για την πολεοδομική αξιοποίησής της οδήγησε στην παύση των εργασιών, κηρύσσοντας την αναδασωτέα τοποθεσία. Η σιωπηλή παρουσία του τόπου καθ’ εαυτού με ώθησε στην ηχητική εκμετάλλευση των ιδιαίτερων αντηχήσεων των αντικειμένων του· για αυτό το λόγο, στην πλειοψηφία τους, οι ηχητικές καταγραφές προήλθαν από σκόπιμες χειρονομίες επί των αντικειμένων αυτών τονίζοντας παράλληλα την πρόθεση για διαμόρφωση ενός βεβιασμένου ηχητικού χαρακτήρα του τοπίου. Ο τίτλος της μελέτης αυτής επιθυμεί να καθοδηγήσει συμβολικά μία αφήγηση σχετική με την περιπλάνηση μίας αινιγματικής φιγούρας μέσα σε ένα ατελείωτο όνειρο μίας καταναγκαστικής και αποχαυνωτικής ζωής.

Θανάσης Σαμπαζιώτης
Ο Θανάσης Σαμπαζιώτης γεννήθηκε το 1992 στη Καλαμάτα και μεγάλωσε στη Κυπαρισσία Τριφυλίας. Το φθινόπωρο του 2012 εισάγεται στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ και συγκεκριμένα στο 5ο εργαστήριο ζωγραφικής, από το οποίο αποφοιτεί το φθινόπωρο του 2017. Το 2019 εισάγεται στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τέχνη και Δημόσια», του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών και του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών. Δραστηριοποιείται μουσικά σαν μέλος διάφορων μουσικών σχημάτων, από το δημιουργικό κομμάτι, το συναυλιακό, μέχρι και αυτό της δισκογραφίας. Ζει, εργάζεται και δραστηριοποιείται καλλιτεχνικά στην Θεσσαλονίκη.

Παρατήρηση Μοτίβων Μέσω της Περιπλάνησης
Η συνειδητοποίηση της μουσικής της φύσης μέσα στο αστικό τοπίο προέκυψε από την περιπλάνηση – παρατήρηση και την εύρεση μοτίβων και μουσικής κατά την επικοινωνία των πουλιών, όπως επίσης και μέσω της εστίασης σε συγκεκριμένα μοτίβα, απόρροια της συνέργειας βιολογικών και γεωφυσικών ήχων, δηλαδή της συσχέτισης της πολυπλοκότητας του ομαδικού κελαηδήματος των πουλιών με τον κρουστό ήχο της πρόσκρουσης της βροχής σε αντικείμενα. Έπειτα από συνεπή και εκτεταμένη παρατήρηση των ηχητικών μοτίβων που προκαλούνται από τα πουλιά, έγινε η διαπίστωση ότι οι ήχοι του αστικού περιβάλλοντος, ύστερα από πολύωρη ακρόαση, σταδιακά μεταμορφώνονται σε μια συνεχόμενη συχνότητα ή θόρυβο βάθους (background noise) που συμπληρώνει το ηχοτοπίο σε συνεργασία με βιολογικούς και άλλους ήχους. Επομένως οι ανθρωπογενείς ήχοι, είτε είναι ελεγχόμενοι είτε όχι, συνυπάρχουν με την μουσική της φύσης – βιολογικούς και γεωφυσικούς ήχους του αστικου τοπίου, – συντελώντας στη δημιουργία ενός συνεχόμενου πολύπλοκου συχνοτικού μοτίβου.

Ρόμπι Εχίγουε
Ο Ρόμπι Εχίγουε είναι DJ και μουσικός παραγωγός από τη Θεσσαλονίκη, ενεργός πάνω από 10 χρόνια, έχοντας περάσει από πολλά στάδια, με διάφορες επιρροές, με συμμετοχές σε διάφορες συλλογές αλλά κυρίως με την κυκλοφορία προσωπικών άλμπουμ. Έχει αναλάβει την δημιουργία της μουσικής και του ηχητικού σχεδιασμού για διάφορα Art Video και Performances. Ο ήχος του πλέον χαρακτηρίζεται ως ηλεκτρονικός καθώς τα σετ του αποτελούνται από electro, breakbeats, experimental technο στοιχεία και όχι μόνο.

Σκέψις
Ένα ηχητικό έργο που διερευνά την τάση του σύγχρονου ανθρώπου να προσπαθεί να βάλει σε μια τάξη το πλήθος των διαφορετικών πληροφοριών που δεχόμαστε καθημερινά και να βγάλει κάποιο νόημα. Ο ανθρώπινος οργανισμός βάλλεται όλο και περισσότερο με μη συνεκτικά σχήματα, δηλ τη μη συνοχή σωματικής και λεκτικής συμπεριφοράς, συναισθημάτων και πράξεων, κοινωνίας και περιβάλλοντος. Είμαστε καθ’ οδόν μιας διεργασίας όπου οδηγούμαστε σε μια μεταλλαγμένη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού? Το έργο είναι in progress και αποπειράται να σχολιάσει με χιούμορ την κοινωνική και ατομική ‘σχιζοφρένεια’ της εποχής. Διαφορετικές λίστες επιλέχθηκαν να καλύψουν και να συμβολίζουν σφαιρικά την κοινωνικοπολιτική και πολιτισμική μας ζωή αλλά και της σχέσης μας με τη φύση. Η φαινομενική ασχετοσύνη των λέξεων δημιουργεί ένα κύμα παράδοξης, ειρωνικής και ποιητικής πραγματικότητας. Το έργο τελειώνει με μία κοντινή επεξεργασία των ήχων που κάνει το ανθρώπινο σώμα όταν εκφράζεται λεκτικά που θυμίζει ήχους ζούγκλας.

Τζένη Αργυρίου
Η Τζένη Αργυρίου είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης, υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση, (Νέα Υόρκη) και ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής εταιρείας Άμορφη. Για περισσότερα από 15 χρόνια το ενδιαφέρον της για την εμπλοκή των παραστατικών τεχνών με τις νέες τεχνολογίες και άλλες καλλιτεχνικές φόρμες την οδήγησε στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση πολυάριθμων χορογραφικών έργων, multimedia εγκαταστάσεων και in situ παρεμβάσεων. Η συνεργασία είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ερευνητικής της πρακτικής και πολλά της έργα είναι σε συν-δημιουργία με άλλους καλλιτέχνες. Έργα της όπως Synthesis, Phrasis, Αποθέματα:Inventory, ΑΝΩΝΥΜΟ, Stigmiographies, Face to Phase, Untitled, Memorandum έχουν παρουσιαστεί μεταξύ άλλων στη Στέγη του ιδρύματος Ωνάση (GR), Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου (GR), Διεθνές Φεστιβάλ Καλαμάτας (GR), Spring Performing Arts Festival, Φεστιβάλ Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis (FR), MIR Festival (GR), Arc For Dance Festival (GR), Benaki Museum (GR), Judson Church (U.S.A.) κ.α Έχει προσκληθεί ως φιλοξενούμενη καλλιτέχνης για έρευνα από διεθνής φορείς και έχει λάβει στήριξη από Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης Νέον, Κέντρο Μελέτης Χορού Ισιδώρα Ντάνκαν κ.α. www.tzeniargyriou.com